Kategorie MamaPorady

Powiększony brzuch nie zawsze jest spowodowany ciążą i nadmiarem kilogramów

Otyłość jest poważnym problemem na świecie. Nadmiar masy ciała może wynikać z braku aktywności fizycznej, przejadania się lub słabego metabolizmu. Dodatkowe kilogramy mogą powodować otyłość brzuszną, a ta z kolei poważne problemy zdrowotne, takie jak cukrzyca typu 2, kłopoty z oddychaniem i chorobę wieńcową. Okazuje się jednak, że powiększony brzuch nie zawsze jest spowodowany nadwagą. Istnieje kilka rodzajów brzuszków, które powstały z zupełnie innych powodów…

nadwaga
Freepik.com

Oto 5 powodów, dla których możesz mieć powiększony brzuch:

#1 Maminy brzuch

Ten rodzaj nadmiernie powiększonego brzucha występuje u kobiet po ciąży. Maminy brzuch jest głównie spowodowany przez rozejście się mięśni brzucha i zbyt wczesnego rozpoczęcia ćwiczeń po porodzie.

Jak pozbyć się tego rodzaju brzucha?

Jedz zdrowe tłuszcze: Spożywaj więcej orzechów i zdrowych olejów roślinnych. Są one korzystne dla świeżo upieczonych matek, ponieważ pomagają walczyć również ze zmęczeniem.

Wciągaj brzuch: To prosty sposób, aby pozbyć się maminego brzuszka. Taki ruch pomoże Twoim mięśniom przypomnieć sobie o ich funkcjach, ale nie obciąży go nadmiernym wysiłkiem.

Spróbuj ćwiczyć mięśnie Kegla: Ćwiczenia te pomogą Ci wzmocnić dno miednicy i pracować nad utratą maminego brzuszka.

powiększony brzuch
Curejoy.com

#2 Niski brzuch

Jesteś szczupła, ale mimo to dolna część Twojego brzucha jest powiększona? Prawdopodobnie posiadasz tzw. niski brzuch, który jest spowodowany tym, że najwięcej tkanki tłuszczowej gromadzi się w dolnej części brzucha. Innymi powodami mogą być: żmudny trening, krzywizna kręgosłupa i monotonna dieta.

Jak pozbyć się niskiego brzucha?

Jedz dużo błonnika: Żywność bogata w błonnik pomoże pozbyć się tego rodzaju brzucha. Jedz więcej produktów pełnoziarnistych i zielonych warzyw liściastych.

Wykonuj urozmaicone ćwiczenia: Nie wykonuj ćwiczeń tylko na jedną lub kilka części ciała. Rób treningi obwodowe, aby wzmocnić każdą grupę mięśni.

Nawadniaj się: Odpowiednie nawodnienie ciała wspomoże procesy metaboliczne i pozbywanie się tkanki tłuszczowej.

Jedz chude białka: Jedz więcej żywność, takiej jak ryby i kurczaki. Są doskonałym źródłem składników odżywczych.

powiększony brzuch
Curejoy.com

#3 Napompowany brzuch

Budzisz się z płaskim brzuchem, ale wraz z upływem dnia on rośnie? Możesz cierpieć z powodu „napompowanego” brzucha. Głównym powodem tego stanu jest nierównowaga flory bakteryjnej, alergie pokarmowe i powolne ruchy jelit.

Jak pozbyć się napompowanego brzucha?

Nigdy nie unikaj śniadania: Pomijanie śniadania może sprawić, że będziesz gromadzić zapasy w organizmie. Jedząc śniadanie regularnie możesz pozbyć się napompowanego brzucha.

Unikaj pokarmów, na które źle reagujesz: Nie spożywaj produktów, które Cię uczulają. Słuchaj swojego ciała, a unikniesz powiększającego się brzucha.

Jedz świeże produkty: Unikaj żywności przetworzonej. Zacznij jeść świeże owoce i warzywa, a także ryby, chude mięso i kurczaka. Sprawdź, jak reaguje na taką dietę Twoje ciało.

powiększony brzuch
Curejoy.com

#4 Brzuch stresowy

Przewlekły stres jest jednym z głównych powodów powstawania powiększonego brzucha. Dzieje się tak ze względu na nieregularnie spożywane posiłki oraz niezdrową żywność. Często wynika z nadmiernego picia kawy oraz alkoholu.

Jak pozbyć się powiększonego brzucha spowodowanego przez stres?

Jedz więcej potraw bogatych w magnez: Magnez pomaga zniwelować wpływ stresu. Spożywaj więc produkty, tj. orzechy, otręby pszenne i zielone warzywa.

Wysypiaj się lepiej: Nie dając ciału potrzebnej ilości snu zaburzamy produkcję leptyny, która jest hormonem pomagającym regulować spalanie kalorii.

Ogranicz spożycie kofeiny: Unikaj picia kawy o późnych porach, ponieważ może to zakłócić Twój rytm biologiczny. Ogranicz spożycie kawy w ciągu dnia do maksymalnie dwóch kubków.

powiększony brzuch
Curejoy.com

#5 Uchwyty miłości

Wałeczki, pieszczotliwie nazywane „uchwytami miłości”, są spowodowane kumulowaniem się tkanki tłuszczowej po bokach tułowia. Ten typ brzucha jest zwykle spowodowany nadmiernym spożywaniem alkoholu, siedzącym trybem życia i miłością do… słodyczy.

Jak się pozbyć wałeczków?

Ogranicz spożycie alkoholu: Nadmierne spożywanie alkoholu może powodować powiększające się wałeczki. Zrób całkowity post od picia alkoholu przez co najmniej dwa tygodnie, a po upływie tego czasu spożywaj go sporadycznie i z umieram.

Ogranicz słodycze: Aby pozbyć się uchwytów miłości, musisz zrobić sobie przerwę również od deserów i słodyczy. Zastąp cukierki i czekoladę świeżymi lub suszonymi owocami.

Regularne trenuj: Możesz zacząć regularne treningi, ale wcale nie musisz kupować karnetu na siłownie. Wystarczą długie spacery i ćwiczenia w domowym zaciszu.

uchwyty miłości
Curejoy.com

Tabletki antykoncepcyjne naprawdę powodują tycie? Oto cała prawda na temat ich przyjmowania

Jak widzisz powiększony brzuch może mieć wiele przyczyn. Ważne, aby rozpoznać objawy i podjąć właściwe działania. Tylko tak możesz osiągnąć wymarzoną sylwetkę

Źródło: curejoy.com | Fotografie: Curejoy.com
×